torsdag, februar 16, 2012

Ett år etter.....

Ja, det går ikke så fort her i gården. Jeg har hatt storopprydding på bloggen, og etter ett år med vanskelig bærbar mac, mista jeg skikkelig bloggepiffen.. Kanskje er den tilbake nå?



Rugingen er over, for ett år siden, og den som ble ruget var lille Lovise. Født dagen etter termin, akkurat som sin søster. 5 uker etter var vi på flyttefot igjen. Tilbake til vårt lille hus på Hedemarken.
Det er ikke barebare med flytting og baby, men det var veldig deilig å komme seg i hus igjen. Finne frem ting vi hadde pakket bort for ett år, nyte utsikten over nesten endeløse åkre, se gamle venner igjen og nyte uteplassen vår.


Jeg sitter å ser gjennom bilder fra Trøndelags-året vårt, og savner litt å bo ved sjøen.
Plukke skjell, kaste fiskesprett, grille pølser, lage popcorn på bålet og nyte livet med gode venner.


Emilie fikk med seg en stor samling egenplukkede skjell når vi flyttet. Ekstra gøy når man får låne pappas JD-boks til skjelloppbevaring.


Utsikten fra Ravnåsen. Midt i bildet ligger Lensvik, sentrum i kommunen hvor vi bodde.


Oppdagelsesferd med Emilie.

En av de mange trappene fra Hovedhus til bolighus. 90 trappetrinn..  






Åh... snart er hvitveisen her igjen!


Disse fant vi blandt skrot i et ubebodd nabohus. Kjempesøte!


Vårpynt på soverommet.


Emilie`s kafè. Rosene hadde hun fått fra pappan sin. 

`

Og her står rosene jeg fikk fra min kjære etter at Lovise var født. 

God torsdagskveld!

4 kommentarer:

Marianne Leonora sa...

jippi, så koselig.Skikkeleg eintrøa oppsummering. Tenk at det er eit år sidan Louvise blei født...og Johannes laga..he he.... Her er me svette og varme. Har vore ute og bada i dag og dumpa igjen over to skilpadder på land. Dei er så nydelige og svæææære. Savner deg og...gleder meg til kvardagar att når me alle er utkvilte. Klem frå Åsne

Anonym sa...

Så koselig at du har oppdatert bloggen! Håper inspirasjonen fortsetter:)

Love,
Beate

Anonym sa...

så koselig :))) håper du holder liv i bloggen :) go klem

Lisbeth sa...

Så koselig og så fine bilder:) eg er litt ny på dette og synes ikke wordpress er så lett.. var J som hjalp meg, må få litt mer hjelp i vinterferien når eg skal ned til ho, på dine gamle trakter;) skal prøve å få legge inn venners blogger, med hjelp;) Klem Lisbeth