tirsdag, mars 06, 2012

Det våres!





Selv om været enda er ganske lunefult, 
og vinden er sur og kald, så varmer sola godt om dagene.
Jeg virkelig nyter å bo i et land der det er 4 årstider, og variasjonen på været er så stor.





 Jeg liker at det fortsatt er mørkt om kveldene, sånn at jeg kan tenne stearinlysene i vinduene, 
fyre i peisen, og ha på ullsokker.
Og så syns jeg samtidig det er herlig å kunne gå tur på bar vei og 
høre at det drypper smeltet snø og is fra hustakene. Det går mot vår!



Foreldrene mine var på besøk forrige uke, og pappa og Emilie ordnet litt ute i hagen.
Fuglekasser ble snekret og hengt opp i den digre, vakre bjørka bak huset.
Epletrærne fikk seg litt etterlengtet stell, og kvister ble brent.


Foreldrene mine er veldig flinke med hagestell, og vi prøver å plukke opp nye tips hvert år.
 Emilie er en ivrig hjelper, og hjelper oss å huske det vi har lært.


 Morfar laget bål-på-en-takstein. 
Så ble vi kvitt rusk og rask, og fikk varmet fingrene samtidig.



I blomsterbedet stikker noe lysegrønt opp. Jeg gleder meg til resten!!

3 kommentarer:

Marianne Leonora sa...

jippi, og endå meir vår er det når me kjem om to veker. Begynner å glede meg....har du plass i skapet til ny kaffi???

Klem

Anonym sa...

Koselig!! Gleder meg til stange vår om en bitteliten uke;)marianne

Marianne Leonora sa...

we want more, we want more ;-)