torsdag, mars 08, 2012

Nytt og gammelt


Jeg er veldig, veldig glad i gamle ting.
Når vi en gang skal kjøpe oss hus, så håper jeg vi finner det vi helst vil ha.
Et gammelt ett.
 Med hakk i tregulvet etter barn som har lekt på gulvet mens mamman laget middag.
Med slitte dørstokker og skakke dører.
Og ei trapp utenfor der mange før meg har sittet med kaffekoppen og nydt vårsola.
Så kan vi sette preg på resten.


Det er lov å drømme.
Lurt også, tror jeg.
 Enn så lenge leier vi et veldig sjarmerende lite hus på Hedemarken.
Med skakke dører og ei gammel vakker steintrapp utenfor.
Mer om den i et annet innlegg.


Idag er det hvitt igjen ute.
Mannen min er nok glad for at det er litt vinter igjen. Han driver med kornproduksjon, og har endel andre ting som skal gjøres før han er klar for våronna.



Idag viser bildene et gammelt vindu jeg fikk av ei jente jeg bodde sammen med
 på internat her på Grimerud for 10 år siden.
Det fine hjertet har jeg fått av mamman min.
Disse pryder veggen utenfor kjøkkendøra.

God torsdag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den drømmen gleder jeg meg til blir virkelig <3 enn så lenge har dere det superkoselig! Marianne

Natalie Brocks sa...

gamle rammer..... <3

Marianne Leonora sa...

fint! takk for at du tilfredstillte leserskaren med ett nytt innlegg ;-)

klem

Linda sa...

nydelig <3 <3

Rosarose sa...

Så enkel men så finf og dekorativt!

Marianne Leonora sa...

Kom og heft meg i morgon då ;-) eg kan koka jentekaffi i stargate koppar eg! ;)

Marianne Leonora sa...

Det ligg ein blogg award til deg på bloggen min. Håpar du tek utfordringa.Klem fra Åsne